Kære DABGO medlem,

Vi er i øjeblikket i en dialog med Danes Worldwide med hensyn til et tættere samarbejde mellem vores organisationer, da vi begge kan se fordele i et styrket samarbejde.

Danes Worldwide blev stiftet i 1919 og fokusere primært på de sociale aspekter af det at være udeboende dansker samt politiske mærkesager såsom dobbelt statsborgerskab, ægtefællesammenføring og stemmeret. Udover det tilbyder Danes Worlwide forskellige former for undervisning. Læs mere on Danes Worlwide her...

Inden vi går videre med et muligt samarbejde vil vi meget gerne høre fra dig hvad du synes om denne idé og hvad du mener vi kan bruge et tættere samarbejde til? Og om det er noget vi bør gøre?

Venligst skriv en kommentar nedenfor (alle tanker og idéer er velkommen). Vi glæder os til at høre din mening.

Med venlig hilsen,
Jesper Løvendahl 

Tags: Danes, Worldwide

Views: 308

Reply to This

Replies to This Discussion

Hej Jesper

Samarbejde er stort set altid en god ide. Dobbeltstatsborgerskab er en sag som vil gavne alle ikke mindst Danmark og er muligt nu, det maa ikke tabes paa gulvet. Stemmeretten er ikke muligt (vi skal selvfoelgelig arbejde paa det) det kraever en grundlovs aendring, tiden er ikke til det nu men maaske senere.

For mig er DW meget ambasade mindet (men det ved du selv), ved ikke helt hvordan jeg skal udtrykke det men jeg tror du ved hvad jeg mener.

Men i bund og grund mener jeg at man skal sammarbejde med alle der vil, vi har jo de samme maal.

MVH

Vang

Ja, samarbejde er fint, hvis der i øvrigt er nok "arbejde" til at to foreninger kan have hver deres profil og særpræg. DABGO forekommer mere fokuseret på professionelt, snarere end socialt, netværk, men der vil være et naturligt overlap, og derfor kan samarbejde være fornuftigt. Forhåbentlig kan to foreniger bidrage til en stærkere (snarere end udvasket) stemme ifm netop statsborgersagen som jeg er enig med Vang Bach bør have fornyet aktualitet nu de største fodslæbere ikke længere sidder i Folketinget.

Samarbejde er som grundlæggende ide fint, men det må være "prisen" i sidste ende der afgør om det er værd at investere i. Hvis der er en risiko for at DABGOs profil bliver udvandet, så synes jeg ikke det er prisen værd. På den anden side kan DABGO måske få skærpet sin profil og få snablen ned i deres database med ca. 5000 medlemmer.

Mærkesager kan man altid bakke op om eller ej, som det nu passer med ens profil og synspunkter. Det i sig selv kræver vel ikke nødvendigvis mere samarbejde.

Dybest set kan jeg ikke se at DW kan tilføre DABGO noget. Det støver simpelthen for meget (no offense).

Hej Jesper,

Du husker åbningsaftenen for DABGO i København, hvor Christopher Bo Bramsen, formand for Danes Worldwide og jeg deltog for netop at vurdere, om der var grundlag for et samarbejde mellem de to organisationer.

Jeg er et aktivt medlem af DABGO i London og er samtidig London repræsentant for Danes Worldwide. Har været medlem af sidstnævnte forening i 45 år.

Generelt er det i dagens sociale klima vanskelig at holde liv i en organisation, uagtet dens profil og mission. Vi ser i London nedadgående medlemstal for stort alle danske klubber og foreninger. Danes Worldwide trænger selv til en indsprøjtning af nytænkning og tidssvarende foretagsomhed, og ser vi på DABGO London, er der også her brug for nye tanker og tiltag.

Jeg tror de to organisationer vil styrkes ved et formelt samarbejde. Men der kræves klare linjer for, hvad samarbejdet indebærer og formålet er.

Attachments:

Reply to Discussion

RSS

DABGO logo

Notes

Istanbul - Marketingmedarbejder

Created by Webmaster DABGO Apr 14, 2014 at 10:45am. Last updated by Webmaster DABGO May 27.

London: HR professional

Created by Webmaster DABGO Dec 4, 2013 at 12:41pm. Last updated by Webmaster DABGO Dec 4, 2013.

Videos

• Add Videos
  • View All

DABGO is a social network

© 2014   Created by Jesper Løvendahl.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service