Velkommen til den nyopstartede gruppe her på amino.dk "Business Netværk Danmark Tyskland"

Jeg hedder Dorian Boyesen og er iværksætter og bosat i Kiel, Slesvig-Holsten.

Denne gruppe skal fremme grænseoverskridende handel.

Du kan besøge vores website 

handelsforbindelse.dk

eller poste spørgsmål her i gruppen.

Ellers er dette forum et åbent forum, hvor man kan stille spørgsmål, diskutere og rådgive omkring temaet grænseoverskridende handel med Tyskland.

Jeg bestiller gerne billige .de domains og opretter SEO > SEM kampagner i Tyskland for din virksomhed, bare spørg løs, jeg besvarer gerne spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Dorian Boyesen

Tags: Business, Danmark, Netværk, Tyskland

Views: 29

Reply to This

Replies to This Discussion

Hej Dorian,

Tak for dit indlæg. Med diskussionsnetværk går jeg ud fra, du mener et forum? Hvis du fortsat lægger emnerne, du vil debattere op her i forum'et, skal de specifikt tysk-interesserede nok finde dem. Det er ikke alle DABGO medlemmer, der er brugere af siden her endnu, men deltagelsen skal nok stige over de næste måneder.

Tak for dit bidrag!

Mvh,

Dan
Tak Dan,

jeg har nu lavet en kortere "down to the point" introduktion. Derfor kommer mit længere indlæg her:

Jeg ved der er mange der vil bandlyse ordet "krise" i ehvervslivet, men jeg kan selv mærke en tilbagegang i iværksætter mentaliteten her i Kiel. Derfor vil jeg gerne give et enthusiastisk bidrag til at vi investerer igen, at tyske virksomheder prøver at komme til Danmark og danske virksomheder til Tyskland. Som inkasso medarbejder mærker jeg jo selv, hvordan folk sidder på deres penge og ikke betaler regninger, simpelthen fordi nogle går konkurs. Man er blevet forsigtigere, og vi skal ud af denne forsigtighed.

Især i krisetider er det vigtigt, at kigge på nye markeder. Hvad er mere indlysende, end at styrke samarbejdet mellem to lande der forbindes af en lang historie og en bro mellem Skandinavien og Centraleuropa. De spoglige barrierer findes, men de historiske synes overvundet.

For mange tyskere er Danmark et land med sommerhuse, som kan bruges til at slappe af. Men DK er mere end tyskernes SPA område, og det begynder mange at indse. Først kom bølgen henover arbejdsmarkedet og mange tyskere begyndte at lære dansk.

Jeg underviste selv mange tyskere i dansk i Kiel hvor jeg bor, og det gør jeg stadig. Men danskere ansætter ikke nær så mange tyskere mere, bl.a. på grund af risikoen ved en sprogbarriere, men først og fremmest fordi tiderne er blevet hårdere og man risikerer financielle tab. Tiltrods for det, er der stadig mange, der lærer dansk i Tyskland og leder efter job i Danmark, fordi man får højere løn, og arbejdmiljøet tit er venligere. Men den store bølge er over, og det mærker tyskerne.

Det er simpelthen ikke muligt at ansætte så mange længere. Derfor er det vigtigt at gå nye veje!

Især København og Århus kan forbindes med Kiel og Hamborg og videre til Berlin med tog, så der dannes en naturlig akse mellem disse byer. Stockholm og Sverige vil jeg ikke udelukke fra denne akse, ej heller andre byer, der kan tilføjes.
Metropolerne er centrene for handel. Men nutidens kommunikationsmetoder gør det meget nemt at handle, selv uden for storbyerne. Der findes andre regler, altefter hvilket land man er i. F.eks. 19% moms i Tyskland, 25% i Danmark, men disse forskelligheder kan overvindes.
Derfor er det vigtigt at kigge på eksportmulighederne vice versa, så man kan komme af med flere produkter og vinde kunder hinsides grænserne.

Med min viden fra mit sidste job hos et tysk/dansk inkasso firma http://debtandasset.de vil jeg gerne starte et diskussionsnetværk for at fremme udvekslingen mellem Tyskland og Danmark.
Som medlem af det det syd slesviske vælgerforbund (SSW) er jeg også politisk interesseret i at gøre handelen mellem Danmark og Tyskland nemmere, og mere forståelig for begge parter.

Vi skal have et nemt ukompliceret, ubureaukratisk og enkelt system for import/eksport mellem landene.

Reply to Discussion

RSS

Sponsorer

Notes

Urban Designer søger nye udfordringer i New York og Chicago

Created by Webmaster DABGO Dec 1, 2011 at 4:07pm. Last updated by Webmaster DABGO Dec 1, 2011.

Business Developer søger nye udfordringer i New York og Chicago

Created by Webmaster DABGO Dec 1, 2011 at 4:04pm. Last updated by Webmaster DABGO Dec 1, 2011.

Senior Leadership Profile looking for international position

Created by Webmaster DABGO Oct 24, 2011 at 2:42pm. Last updated by Webmaster DABGO Oct 24, 2011.

Videos

• Add Videos
  • View All

DABGO is a social network

© 2012   Created by Jesper Løvendahl.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service